دانلود آهنگ زیبای "مادر"  یا به زبان لری و بختیاری " دا " از فرهاد بیژن پــور

دانلود و برگردان فارسی و شعر بختیاری در ادامه مطلب

با تشکر از وب سایت زیبای مــجــال 


تاصدات ایرسه و گوشم ایخوم شال و قوا بپوشم
بیو که وارگه بی تو چووله دشت جونم هشک و کوله
دادا و قربون صدات قربون خاک زیر پات

تش نهادی و دلم زو سو که تو رهدی زکلم
دنیا رمسته سرم تش زیده غم مِن جیرم
دادا و قربون صدات قربون خاک زیر پات

باروون نم نم ایا من مالمون بو غم ایا
دلم ات یاد ایکنه غم غصه بیداد ایکنه
دادا و قربون صدات قربون خاک زیر پات

بیو که مال مندیر باره مشک غم گردن ملاره
خوم بمهنم بی قرارم خوم برم زونی ندارم
دادا و قربون صدات قربون خاک زیر پات

لالا لالا گل افتو پسینم دلم ایخو دمونی تیت بشینم
لالایی سیم بگو خو ری تیامه دا و هرجا ری بنم یادت نهامه 
بخوس ای دا لالایی سیت بخونم بلازه رهدنت تش نا بجونم

.............................................................................................................

برگردان بــه فارسی

تاصدات به گوشم میرسه میخوام شال و قبام رو بپوشم
بیا که خونه‌ بی تو خرابه دشت جونم خشک و تفتیده است
مادر مادرقربون صدات قربون خاک زیر پات


دلم رو به آتیش کشیدی از وقتی که تو از کنارم رفته ای
دنیا رو سرم آوار شده غم جیگرم را آتیش زده
مادر مادرقربون صدات قربون خاک زیر پات

بارون نم نم میاد داخل خونمون بوی غم میاد
دلم ازت یاد میکنه غم و غصه بیداد میکنه
مادر مادرقربون صدات قربون خاک زیر پات

بیا که آماده ی کوچیم مشک غم روبه سه پایه آویزون شده
میخوام بمونم بی قرارم میخوام برم پام قوت نداره
مادر مادرقربون صدات قربون خاک زیر پات

لالالالا گل آفتاب دم غروبم دلم میخواد کمی پیشت بشینم
لالایی برام بگو خواب روی چشامه آتیش رفتنت جونم رو آتیش زد

دانلود آهنگ